과거, 현재, 미래가 융합된 새로운 스크램블러 두카티 1100 트리뷰트 프로.
공랭식 트윈 실린더 엔진의 역사를 기념해 설계된 1100 프로 시리즈 중
가장 최신의 모델로, 오리지널에 첨단 기능을 더했습니다.
2021년은 1971년에 처음으로 두카티에 공랭식 트윈 실린더 엔진이 도입된 지 50주년이 되는 해입니다.
이번 행사를 위해 스크램블러 두카티는 이 유명한 엔진의 역사에 축하 모델을 추가함으로써 경의를 표하기로 결정했습니다: 스크램블러 두카티 1100 트리뷰트 PRO는 이렇게 탄생했습니다.
새로운 스크램블러 두카티 1100 트리뷰트 PRO는 1972년에 출시된 450 데스모 모노와 750 스포트에 두카티가 사용한 매혹적인 “지알로 오크라”(Giallo Ocra) 라이브러리를 통해 보르고 파니갈레 회사의 역사를 기념합니다.
이 헌사는 또한 또 다른 위대한 두카티 라이더인 프랑코 운치니의 서사시의 시작과 함께 1975년부터 스파기아리 팀이 사용했던 750 슈퍼스포츠를 회상합니다. 스크램블러 두카티 1100 헌사 PRO는 현대적인 클래식 자전거를 좋아하는 사람들과 두카티가 성취한 가장 중요한 업적을 알고 있는 오토바이 역사의 팬들을 위해 만들어진 오토바이입니다.
The Scrambler apparel.
The perfect mix of riding comfort,
lifestyle and self-expression.
Type | L-Twin, Desmodromic distribution, 2 valves per cylinder, air cooled |
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Displacement | 1,079 cc |
Bore x stroke | 99 x 71 mm |
Compression ratio | 11:1 |
Power | 86 hp (63 kW) @ 7,500 rpm |
Torque | 88 Nm (65 lb-ft, 9.0 kgm) @ 4,750 rpm |
Fuel injection | Electronic fuel injection, Ø55 mm throttle body with Ride-by-Wire system |
Exhaust | 2-1-2 system with catalytic converter and 2 lambda probes, twin stainless steel muffler with aluminium covers and end caps |
Gearbox | 6 speed |
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Primary drive | Straight cut gears; Ratio 1.85:1 |
Ratio | 1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24 |
Final drive | Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 39 |
Clutch | Light action, wet, multiplate clutch with hydraulic control. Self-servo action on drive, slipper action on over-run |
Frame | Tubular steel Trellis frame |
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Front suspension | Marzocchi fully adjustable Ø45 mm usd fork |
Front wheel | Spoked aluminium wheel, 3.50″ x 18″ |
Front tyre | Pirelli MT 60 RS 120/70 ZR18 |
Rear suspension | Progressive linkage with adjustable Kayaba monoshock, Aluminium double-sided swingarm |
Rear wheel | Spoked aluminium wheel 5.50″ x 17″ |
Rear tyre | Pirelli MT 60 RS 180/55 ZR17 |
Wheel travel (front/rear) | 150 mm / 150 mm (5.9 in / 5.9 in) |
Front brake | 2XØ320 mm semi-floating disc, radially mounted Brembo Monobloc M4.32 callipers, 4-piston, axial pump with Bosch Cornering ABS as standard equipment |
Rear brake | Ø245 mm disc, 1-piston floating calliper with Bosch Cornering ABS as standard equipment |
Instrumentation | LCD |
Dry weight | 194 kg (428 lb) |
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Kerb weight | 211 kg (465 lb) |
Seat height | 810 mm (31.9 in) |
Wheelbase | 1,514 mm (59.6 in) |
Rake | 24.5° |
Trail | 111 mm(4.4 in) |
Fuel tank capacity | 15 l (3,96 US gal) |
Number of seats | Dual seat |
Standard equipment | Riding Mode, Power Mode, Ducati Safety Pack(Conering ABS + DTC),RbW, LED light-guide, LED rear light with diffusion-light, LCD instruments with gear and fuel level indications, Steel tank with interchangeable aluminium side panels, Machine-finished aluminium belt covers, Under-seat storage compartment with USB socket |
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Tribute Pro equipment | Black spoked wheels, brown seat with dedicated lining, variable section aluminium sporty handlebar, round rearview mirrors, custom graphics on tank and side panels |
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Warranty | 36 months unlimited mileage |
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Maintenance service intervals | 12,000 km (7,500 mi) / 12 months |
Valve clearance adjustment | 12,000 km (7,500 mi) |
Standard | Euro 5 |
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CO2 emissions | 120 g/km |
Consumption | 5.2 l/100 km |
Emission notes | Only for countries where Euro 5 standard applies. |
*Please check with your dealer product availability |